Känslan att tjuvkika på sitt barn 

Jag har fått se ansiktet på mitt  barn!

Ultraljudet igår var verkligen magiskt! Jag har haft ett leende på läpparna sedan vi gick därifrån. Jag trodde aldrig det skulle kännas såhär att tjuvkika! Vi fick en läkare som verkligen brann för sitt jobb och har hållt på med detta i 30 år. Han berättade när han var klar att han fortfarande kan fastna i att försöka få så bra bilder som möjligt och leka med bebisen! Och det gjorde han verkligen!

Han började med att kolla alla mått. Det är huvudet, magen och lårbenet som man mäter 3 gånger var och sedan får man fram ett snitt. Alla mått låg lite högre än det skulle och han höll på länge. Men tillslut fick han fram vikten 2961 gram och nästan rätt vecka. Kändes som han fipplade lite;)

Jag låg mest och tittade, tycker det är så svårt att se allt då bebisen är så stor nu. Men låg i min egen värd och njöt. Jag såg ju en mage i huvudet iallafall. 

 När han kollat klart det så kollade han moderkakan. Han förklarade och visade med hjälp av maskinen exakt vart jag har den i magen! Han tycker även den såg stor och fin ut. Vatten och flöden såg också bra ut som sagt. 

MEN sedan kom det!! Han började leta ansiktet på bebisen och fick till så grymt på skärmen!! Jag såg den lilla näsan, små tjocka kinder, en riktig putande mun som gapand flera gånger och en liten haka! Alltså det var så otroligt häftigt! Känns verkligen som man tjuvkikat på bebisen! Den är så otroligt söt! Tänk att den lilla människan är min och ska komma ut snart! Att det ligger en bebis i min mage som är redo för världen snart! 

Jag tyckte alla drag i ansiktet drog åt ett visst kön, sambon också. Ska bli så kul att se om vi har rätt!

Jag längtade så otroligt mycket innan och nu vart det inte bättre! Mamma är redo för dig när du är älskade barn! Det vore bra om jag hinner klart med alla saker först, så någon dag till får du gärna stanna:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

4 thoughts on “Känslan att tjuvkika på sitt barn ”

Kommentera

