Livet tillbaka 

Det känns som jag har fått livet tillbaka. När jag började blöda så låste det sig totalt för mig. Jag var livrädd att börja blöda och visste att det kunde räcka att hänga tvätten eller dammsuga, så jag har mest legat i sängen i 1,5 vecka och tråkat. Dagarna har segat sig fram och allt har varit pest och pina. Jag har verkligen inte förstått hur jag skulle orka flera veckor till.

Men igår släppte något! Jag fick tillbaka någon glädje och energi! Jag vågade kliva upp ur sängen och göra något. Jag känner inte rädsla när jag ska gå på toa att det börjat om igen.

Och det viktigaste, jag känner mig inte orolig för bebisen i magen så nu vågar jag njuta av sparkarna igen! Jag vågar prata med den och njuta av sparkarna! Min bebis mår så bra som den bara kan göra där inne och växer.

Jag ska verkligen försöka njuta av den tiden som är kvar! Detta är ju troligast sista gången jag är gravid!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

6 thoughts on “Livet tillbaka ”

Kommentera

