Saker jag passar på att njuta lite extra av nu!

Jag tycker ju om att ta vara på tiden och har faktiskt blivit riktigt bra på det! Förut stressade jag mig lätt fram till nästa grej innan jag ens avslutat första och blickade bara framåt. Nu kan jag njuta av dagen här och nu. 

Så här kommer en lista på saker jag passar på att njuta extra av just nu!

Duscha: Det blir riktigt många långa duschar nu! Passar på att bara njuta av lugnet och vattnet. Fick ont i fötterna först men då vi inte har duschkabin så insåg jag att jag faktiskt kunde sitta ner, och nu går det lätt 30 minuter innan jag kliver ur! 

Äta i lugn och ro: Jag älskar mat och att njuta av maten. Typiskt så är jag inte sugen på något alls just nu men ser till att äta minst 1 mål varm mat om dagen. Jag ser då till att hacka grönsakerna lite roligare, lägga upp maten snyggt och bara äta det jag är sugen på! När jag sitter får jag knappt i mig maten så har insett att det går enklast halvliggandes i soffan framför en bra serie. Tar alltid med någon god efterrätt också:) övriga tiden på dygnet blir det fil, kräm, mackor, frukter och självklart glass!

Sparkarna: När bebisen först började sparka gillade jag det inte. Jag har en riktigt galen bebis och tyckte verkligen det var obehagligt när den höll på. Nu däremot älskar jag det! Jag kan lätt sitta i timmar och bara känna och njuta! Våran nya favorit lek är att den kör ut en fot/hand och jag ”fångar” den eller puttar tillbaka och den flyttar sig. Så kan vi hålla på länge! Frågan är dock om den också gillar det?!  

Sammandragningarna och förvärkar: Ja det låter kanske konstigt, men för det första så vet jag att slutet närmar sig när den tränar sedan är det så att jag har riktiga problem med att träna andningen. Nu har jag insett att det går riktigt bra att träna under dessa! Det gör fortfarande lite ont men inte så farligt så jag får lättare att koncentrera mig på att göra rätt:) 

Sova naken: Jag älskar att sova naken, jag kan knappt sova med kläder på! Jag vet att nu kommer snart tiden med bindor och läckande bröst!  Nu räcker det med en mjuk handduk under brösten för små läckage som blir ibland:)

Göra vad jag vill:  vi är barnfria denna vecka och jag passar verkligen på att göra vad jag vill utan att tänka på någon! Eller där ljög jag, när sambon sover tassar jag på tå. Spontana saker och städning blir mycke roligare då:) 

Sova: Jag älskar att sova! Så jag sover mycket och massor!  Har slutat tvinga mig att sova på nätterna om det inte går, sover en stund när jag blir trött istället! 

Shoppa: Hur bra är det inte att ha en ursäkt att shoppa?:) Tom apoteket är roligt att klicka hem saker ifrån! Pakethögen bara växer som jag väntar på! Är glad att jag sparat till slutet så man har något att göra nu också:)

Tog du vara på tiden som gravid om du varit det? Är det isåfall något mer jag borde passa på att njuta av?:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

