Bebisen trivs bra!

Ingen bebis är ute ännu. Igår eftermiddag la sig allt. Lite skönt kan jag tycka så jag fick sova lite samt att sambon jobbar denna vecka. Men känns lite snopet också. Vill ju träffa bebisen nu.

Fick dock lite panik över allt jag inte gjort klart ännu! Måste verkligen lägga i en högre växel och sätta fart! Men jag har riktigt svårt att hitta lusten till att städa. 

Bebisgrejerna är också kaos. Allt jag tvättade ligger vikt i en ikeakasse, så borde börja stoppa in i garderober samt bädda sängen. Behöver också fixa en provisorisk sköthörna som det ser ut.  Jag har nämligen inte ens beställt skötbordet. Pinsamt javisst! Men vi skulle åka och hämta det, men har fått förhinder 3 gånger nu. Senaste gången var igår. Då vågade vi inte åka med mina förvärkar. Nu får vi dock inte chansen innan bf igen.

Jag är glad att jag är pigg och lugn i kroppen, men saknar den där riktiga energin. Fast kanske inte är så konstigt att den är borta. Är ju trots allt i v 38 och det är riktigt tungt:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

1 thought on “Bebisen trivs bra!”

Kommentera

