Lust att förnya

Jag har fått sådan lust att förnya saker hemma, tyvärr stoppar jag mig i mycket då jag lätt tycket det drar iväg ekonomiskt. Och heminredning har jag alltid varit snål på:) Men idag kunde jag inte låta bli.

Vi var på stan för att kolla på ett annat skötbord att ha provisoriskt. Men vi hamnade på en annan butik med möbler och där sålde dom ut kuddar. Kuddarna var 50×90 och sambon har velat haft stora nya kuddar att sova på så vi slog till. Åkte sedan på Jysk för att köpa örngott till dom och där var det tokrea! Så vi kom hem med ett nytt överkast, en sängkappa, örngott och småsaker. Nu är sovrummets del helt annorlunda hemma av så små grejer. 

Täcket till spjälsäng har också kommit nu så passade på att bädda spjälsängen. Väntar nu bara på vårat spjälsängsskydd som vi beställt på leksaksaffären. Vart ett vitt tjockt och högt tillslut:)

Vi glömde helt bort att kolla skötbord mitt i allt så nu har jag beställt ett skitfult men praktiskt på internet (skulle kolla priset på det här i stan). Jag vill fortfarande har det från Ikea och kommer att köpa det, och då kommer detta hamna på toan uppe. Men just nu i början är detta vad vi verkligen behöver pga badbaljan och att den är smidig. Tycker dock inte om när saker inte matchar, och vi renoverade badrummet för skötbordet från Ikea! Får se till att inte bjuda in för många;)

Ikväll ska jag försöka våga dammsuga och skura nedervåningen. Är på tiden!

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

