Amning på nätter.

Jag har fått en väldigt matglad liten pojke. Vi brukar natta han allt mellan 22-00 beroende på hur han är. Oftast har har en av sina vakenperjoder på kvällen. Han vaknar sedan ungefär med 2 timmars mellanrum och det är nästan alltid 02,04 och 06. 

Vi har också valt att han får sova i egen spjälsäng​. Jag hade han i vår säng i början, men jag vart så stressad över att någon skulle rulla på honom. Vid 06 får han dock alltid komma och stanna hos oss för då halvsover han bara resten av morgonen.

Jag tycker det är häftigt hur han redan vaknar på samma klockslag. Jag hoppas dock att han snart gör om så han vaknar bara en gång per natt, vid 03 ungefär.

Nu slutar han äta så lika bra att försöka sova lite till:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

