Det där med napp.

Vi hade bestämt oss för att inte använda napp till denna bebis. Vi tyckte att allt det negativa väger tyngre än det positiva. För vad är egentligen positivt med napp? Man kan förstöra tänder, bilda en vana och är hemsk att bli av med.

Men idag har dom ändrat råden om psd, att barnen ska sova med napp. När BVC sköterskan var här nämnde hon flera gånger och på sjukhuset i torsdags vart jag nästan dumförklarad att vi inte har napp.

Efter det pratade jag med min sambo och han hade börjat känna Lika som mig, att om det händer något, alla har tjatat och vi har inte velat haft. Kommer man då kunna förlåta sig själv eller skylla på att man inte haft napp? 

Så nu använder han napp! Han älskar den redan så vi får vara noga att inte stoppa in den för ofta. Jag vill att han har fri amning endå nämligen. 

Nu är dock dilemmat, han vägrar han den när han sover! Någon som har tips på hur man får barn att ta den när dom sover?:)

Detta inlägg tog 2 dagar att skriva… Nu är det redan måndag och om några timmar ska vi till sjukhuset. Där får vi domen om han ska sola eller inte.

Min lilla gula bebis:)

Författare: Dema

Mamma, bonusmamma, sambo, husägare, gravid.

Kommentera

